Sobre Nomo

Què és Nomo?

Nomo és una App per a autònoms que t’ajuda a organitzar les teves tasques administratives per a que puguis dedicar-te a fons a la teva activitat professional. Amb nomo pots capturar les teves despeses, crear les teves factures i preparar els teus impostos. Tot endreçat en un mateix lloc per a que puguis estalviar temps i esforç.

A qui va dirigit?

Nomo està pensat per a autònoms cansats de dedicar el seu temps a tasques administratives. Si el que vols és focalitzar-te en el teu negoci, aquesta és la teva App.

Per què existeix Nomo?

Nomo neix d’autònoms per a autònoms. Hem viscut els problemes de ser autònoms i venim a fer-te la vida més fàcil, per a que puguis dedicar-li temps a la teva feina.

Què diferencia a Nomo d’altres eines?

Nomo es preocupa del que t’amoïna a tu com autònom. Ens preocupem per tu i volem que la teva vida com autònom sigui el més senzilla possible. Per això t’ajudem a tenir el control total de les teves finances professionals.

Què puc fer amb Nomo?

Tenir el control sobre la teva situació financera. Nomo et permet capturar tots els teus tiquets i factures des del teu dispositiu mòbil o important-los des del correu electrònic. També pots afegir els teus ingressos per a tenir visió dels resultats de la teva activitat professional i poder saber el teu sou real. T’ajuden a que tinguis un control rigorós de la teva activitat per a que tinguis previsió precisa de l’IVA a liquidar a nivell mensual i anual.

Té algun cost?

Nomo és gratuït. Així de simple. Sense comissions ni lletra petita.

Vols ajudar-nos a millorar?

Pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del f​ormulari​ del nostre web. Estarem encantats d’escoltar els teus suggeriments.

Afegir una despesa

Com afegeixo una despesa?

  1. Al botó d’acció “+”, selecciona “Afegir despesa” i escull entre tiquet o factura de despesa.
  2. Col·loca el justificant el més llis possible en una superfícies plana i amb bona llum per assegurar-te que la lectura sigui correcte.
  3. Fes una foto amb la càmera del mòbil plana sobre el justificant i assegura’t que la imatge estigui ben enfocada.
  4. T’avisarem quan haguem digitalitzat la despesa. El procés por trigar fins a un màxim de 24 hores.

O bé, si t’han enviat les factures de manera digital (jpg, png o pdf) pots enviar-nos-ho a la nostra bústia: gastos@nomo.es des de la direcció de correu electrònic amb la que t’hagis registrat. D’aquesta manera, serà més fàcil incloure totes les teves despeses.

¿Puc eliminar tiquets o factures?

Sí, encara que s’hagin digitalitzat correctament. Per a fer-ho, hauràs de prémer en la factura o el tiquet que vulguis eliminar i anar a la icona de la <<paperera>> que trobaràs a la part superior dreta.

Puc llençar els meus tiquets o factures de despeses?

Hisenda pot sol·licitar un tiquet o una factura durant els 5 anys següents a la seva presentació. Nomo guarda de manera segura una imatge del tiquet i de la factura amb el mateix valor que el tiquet o factura original. Tot i així, des de Nomo et recomanem que per seguretat guardis els teus tiquets i factures de despeses.

Apareix un missatge d'error després de pujar un comprobant

Si el missatge que t’apareix és: “S’ha produït un error, torna a intentar-ho, si us plau”, digitalitza el tiquet de nou, o pressiona el botó “provar”. Si el problema persisteix, posa’t en contacte amb nosaltres a través d’ ayuda@soportenomo.es

Per què és útil tenir les meves despeses a Nomo?

Nomo manté totes les teves despeses endreçades i ubicades en un únic lloc. Recorda que la AEAT pot demanar-te qualsevol despesa presentada durant 5 anys.
A més, podràs saber en temps real quina quantitat d’IVA hauràs de liquidar al final de cada trimestre. I si agregues els comptes bancaris del teu negoci, podrem avisar-te en quines despeses encara no has associat cap tiquet o factura de despesa.

Quina diferència hi ha entre una factura i un tiquet?

La factura és un document que s’expedeix a una empresa o autònom mentre que, el tiquet es dóna als particulars. En les factures ha de figurar la informació fiscal de l’emissor i la del receptor. És important tenir molt clara aquesta diferència ja que a nivell fiscal, per a deduir-nos l’IVA haurem de tenir factures, no ho podrem fer amb els tiquets!

Quines dades són obligatòries en una factura?

Per a que la factura tingui validesa de cara a Hisenda, ha d’incloure:

  • Numeració
  • Data d’emissió
  • Dades fiscals de l’emissor
  • Dades fiscals del receptor
  • Concepte
  • Tipus impositiu
  • Informació del registre mercantil (en cas de ser una empresa)

Afegir un ingrés

Com afegeixo un ingrés manualment?

  1. Al botó d’acció +, selecciona “Añadir Ingreso”
  2. Omple el formulari especificant totes les dades de l’ingrés
  3. Prem el botó “Guardar”.

Capturar un ingrés

  1. Al botó d’acció “+”, selecciona “Afegir ingrés” i escull la opció “amb càmera”.
  2. Col·loca el justificant el més llis possible en una superfícies plana i amb bona llum per assegurar-te que la lectura sigui correcte.
  3. Fes una foto amb la càmera del mòbil plana sobre el justificant i assegura’t que la imatge estigui ben enfocada.
  4. T’avisarem quan haguem digitalitzat la despesa. El procés por trigar fins a un màxim de 24 hores.

O bé, si disposes de les factures de manera digital (jpg, png o pdf) pots enviar-nos-ho a la nostra bústia: ingresos@nomo.es des de la direcció de correu electrònic amb la que t’hagis registrat. D’aquesta manera, serà més fàcil incloure totes les teves despeses.

Què he de fer si el lector de factures emeses no ha llegit bé el meu document?

Asegura’t que has seguit tots els passos pera digitalitzar de manera correcta la teva factura emesa. En el cas que el comprobant sigui “rebutjat”, pots eliminar-lo i tornar-lo a digitalitzar. Si tens qualsevol problema, pots escriure’ns a ayuda@soportenomo.es

Puc eliminar les factures emeses?

Sí, encara que s’hagin digitalitzat correctament. Per a fer-ho, hauràs de prémer en la factura que vulguis eliminar i anar a la icona de la <<paperera>> que trobaràs a la part superior dreta.

Puc llençar les meves factures d'ingressos?

Hisenda pot sol·licitar una factura durant els 5 anys següents a la seva presentació. Nomo guarda de manera segura una imatge de la factura amb el mateix valor que la factura original. Tot i així, des de Nomo et recomanem que per seguretat guardis les teves factures emeses.

Per què és útil tenir els meus ingressos a Nomo?

A partir dels teus ingressos i les teves despeses, Nomo calcula una previsió del impostos que et tocarà liquidar al final de cada trimestre. A més, podràs controlar la teva tesoreria i saber quin és l’estat de la teva salut financera.

És segur fer fotografies als meus ingressos?

No t’amoïnis, tota la teva informació és totalment privada. Nomo té certificats de seguretat per a que la informació que enviïs al nostre servidor viatgi de manera xifrada per a que ningú hi pugui accedir.

Quines dades són obligatòries en una factura emesa?

Per a que la factura tingui validesa de cara a Hisenda, ha d’incloure:

  • Numeració
  • Data d’emissió
  • Dades fiscals de l’emissor
  • Dades fiscals del receptor
  • Concepte
  • Tipus impositiu
  • Informació del registre mercantil (en cas de ser una empresa)

Impostos

Quins impostos preveu Nomo?

Nomo mostra en temps real l’IVA que hauràs de liquidar en la presentació trimestral del model 303 i a més, et recordarà la presentació anual del model 390. Amb Nomo s’endreça i es prepara sense esforç tota la documentació necessària per a aquests models.

Com envio les meves despeses al meu gestor?

  1. Accedeix a la secció de “Gastos” de la aplicació
  2. Des de la barra superior, selecciona la opció “Exportar”. Podràs exportar les despeses del trimestre o l’any que seleccionis.
  3. T’enviarem al teu correu un arxiu en format .csv amb tots els detalls de les teves despeses per a que ho puguis compartir amb el teu gestor.

Què és l'IVA?

És un impost que grava el consum i, sempre que en una operació d’adquisició de béns o serveis intervinguin un empresari o un professional. A Nomo l’anomenem IVA A LIQUIDAR.

Què és l'IRPF?

És l’impost sobre les persones físiques, és a dir, un impost sobre els beneficis dels treballadors. L’IRPF s’aplica directament a les factures que s’emeten. A Nomo l’anomenem IRPF A LIQUIDAR.

Compte Expansió Negocis de Nomo by Banc Sabadell

On puc contractar aquest producte?

Banc Sabadell ofereix el Compte Expansió Negocis, el compte amb les millors condicions que ajuda a que el teu negoci segueixi creixent dia a dia.

Quins avantatges té el Compte Expansió Negocis?

El compte Expansió Negocis de Nomo by Banc Sabadell, s’adapta totalment a les necessitats del teu negoci. Aquestes son els avantatges que ofereix:

  • Compte corrent professional sense costos d’administració ni de manteniment
  • Targetes de dèbit o crèdit gratuïtes. Zero costos d’emissió i manteniment
  • Transferències gratuïtes. Tant nacionals com a països de l’EEE en €
  • TPV per a que els teus clients realitzin pagaments
  • Accés preferent a finançament

Té algun cost el Compte Expansió Negocis?

El compte Expansió Negocis no té cap comissió d’administració ni de manteniment. La targeta associada tampoc tindrà cap cost d’emissió ni de manteniment. Si vols informar-te de tots els detalls, consulta aquest enllaç.

El Compte Expansió Negocis té altres serveis preferents?

Pots accedir preferentment a molts altres avantatges com l’Autorenting, plans de pensions, protecció de responsabilitat civil, entre d’altres. Informa-te’n aquí.

Existeixen requisits per a mantenir es condicions del Compte Expansió Negocis?

Les condicions del Compte Expansió Negocis es mantindran sempre i quan es compleixin els requisits establerts al contracte. Per obtenir més informació, clica aquí.

Puc contractar més d’un compte professional?

Des de Nomo et recomanem que ho consultis amb el gestor del Banc Sabadell amb el que has obert el Compte Expansió Negocis. Si encara no disposes del compte, informa-te’n en aquest enllaç.

Quantes targetes puc tenir amb el Compte Expansió Negocis?

El Compte Expansió Negocis inclou una targeta de dèbit o crèdit gratuïta per titular o autoritzat del compte, sense comissió d’emissió ni de manteniment.

Què és el TPV de Nomo by Banc Sabadell?

Els teus clients podran realitzar pagament de qualsevol import amb el TPV Banc Sabadell.

  • TPV gratuït per comerç. Els TPV addicionals tindran una comissió de manteniment de 3 euros al mes
  • Estalvi en devolució de canvis i control de caixa
  • Tarifa plana mensual amb la millor solució per micro pagaments: cada mes pagaràs la mateixa quota, sempre i quan no s’excedeixi de la facturació anual establerta
  • Percentatge de comissió per operació: operació del 0,40% i amb 0 euros de comissió per manteniment els primers 6 mesos
  • Instal·lació del TPV i servei tècnic les 24 hores

És important vincular el Compte Expansió Negocis a Nomo?

Recomanem que vinculis el teu Compte Expansió Negocis a Nomo per a que puguis visualitzar l’estat de la teva tresoreria en temps real.

Com puc obrir el Compte Expansió Negocis de Nomo by Banc Sabadell?

A la pantalla principal de l’App de Nomo, trobaràs tota la informació necessària per a que puguis obrir el teu Compte Expansió Negocis. Des d’allà, podràs omplir les teves dades per a que un gestor del Banc Sabadell es posi en contacte amb tu i puguis obrir el teu compte professional. Accedeix a més informació fent clic aquí.

Puc operar des de Nomo amb el Compte Expansió Negocis?

El Compte Expansió Negocis és independent de Nomo, pel que des de la nostra App no podràs operar amb el teu Compte Expansió Negocis. La vinculació d’aquest compte professional a Nomo únicament et permetrà visualitzar el salari net i els teus moviments bancaris per a que hi puguis associar comprovants. No t’amoïnis, totes les teves dades estan encriptades. No guardem cap contrasenya ni dada bancaria, ja que la tecnologia d’agregació bancaria està protegida per les lleis vigents de protecció de dades.

Apartat “Actividad”

Quina informació s'inclou a l'apartat ``Actividad``?

En aquest apartat podràs visualitzar i consultar totes les teves despeses i ingressos afegits a Nomo. A més, s’inclou el llistat de moviments pendents perquè puguis revisar l’estat d’aquells que estan en procés de digitalització. Recorda també que, si cliques al l icona de la fletxa a la part superior dreta, podràs descarregar tota l’activitat en un arxiu per enviar al teu gestor.

Quins beneficis té l'apartat ``Actividad``?

Tindràs controlat el teu negoci al 100% tenint en un únic lloc tots els comprovants que has afegit a Nomo, ordenats per trimestres. T’apareixerà el llistat total de despeses i ingressos.

Què puc fer si m'apareixen documents pendents?

Primer de tot, revisa el motiu que apareix just sota el comprovant. Et recomanem veure quin és l’error i eliminar el justificant en el cas que estigui en mal estat.
Els casos més habituals són els següents:

  • Duplicat. El comprovant ja s’ha digitalitzat anteriorment. Pots eliminar l’anterior i digitalitzar de nou, o bé mantenir el primer.
  • Error de lectura. El document no es llegeix bé, no hi ha prou qualitat en la imatge, o no has enfocat bé la fotografia. Assegura’t d’enfocar bé la càmera del mòbil i presentar el document sobre una superfície plana.
  • No és un comprovant. El justificant no té el format adequat per ser reconegut com tiquet o factura.

Apartat “Tu cuenta”

Quina informació s'inclou a l'apartat ``Tu cuenta``?

Al vincular teu compte bancari a Nomo, t’apareixerà el saldo actual del compte professional i el llistat dels moviments bancaris. Associa comprovants de despesa o ingrés (factures emeses per tu) a cadascuna de les transaccions. D’aquesta manera, tindràs tota la paperassa assignada a cada càrrec del teu compte. Si fas swipe lateral en el moviment seleccionat, podràs deixar la transacció com llegida.

Quines ventatges té la secció ``Tu cuenta``?

L’objectiu de sincronitzar el teu compte bancari a Nomo és que puguis tenir sota control tot el relacionat amb la teva activitat: el teu compte bancari amb les despeses i ingressos. Presentar els teus impostos serà molt més fàcil.

Per què hi ha moviments que apareixen sobre un fons gris?

Si tens moviments sobre un fons gris, vol dir que encara no has associat el comprovant corresponent. Si no vols passar-lo a activitat, pots fer swipe per deixar-ho com llegit. Quan afegeixis les despeses o ingressos corresponents a cada transacció, passaran a tenir un fons blanc.

Com vinculo el meu compte a Nomo?

Vincular el teu compte bancari a Nomo és molt senzill. Només has d’anar a l’apartat <<Tu cuenta bancaria>> dins del teu perfil i a la pantalla on apareixen els bancs, seleccionar el teu banc i introduir les credencials d’accés a la teva banca online a Nomo. Et recomanem fer-ho amb wifi per a assegurar una conexió òptima i ràpida.

Recorda que actualment només pots vincular un compte bancari a Nomo. Et recomanem que sigui el que facis servir habitualment per a la teva activitat professional.

Què puc fer si no tinc compte bancari professional?

En cas que encara no tinguis un compte bancari professional, o estiguis pensant en fer un canvi, t’oferim el Compte Expansió Negocis de Nomo by BS. Clica aquí per a més informació.

Què vol dir disponible?

Si has procedit a vincular el teu compte bancari, és a dir, has autoritzat a Nomo a connectar amb el teu compte del banc, et mostrarem els diners dels que disposes per a que puguis tenir la tresoreria del teu negoci controlada i puguis visualitzar el teu saldo a Nomo.

Per què no em deixa vincular el meu compte?

Si no pots vincular el teu compte, pot ser degut a dues causes:

  • L’aplicació està fallant en aquests moments. Si us plau, indica’ns quin banc estàs intentant agregar i intentarem solucionar el problema l’abans possible.
  • El nostre proveïdor no accepta totes les entitats bancàries, per tant, podria ser que el compte que estàs intentant vincular sigui una entitat bancaria no disponible.

En ambdós casos, posa’t en contacte amb nosaltres a ayuda@soportenomo.es per a que puguem ajudar-te.

Per què no em deixa vincular el meu compte?

Actualment disposem de les següents entitats bancàries:

  • Abanca
  • ActivoBank
  • Andbank
  • Arquia
  • BBVA
  • BMN
  • Banca March
  • Banca Pueyo
  • Banco Caminos
  • Banco Pichincha
  • Banco Popular
  • Banco Sabadell
  • Bankia
  • Bankinter
  • Bankoa
  • CCM
  • Caixa Albalat
  • Caixa Alginet
  • Caixa Almenara
  • Caixa Alqueries
  •  Caixa Altea
  • Caixa Burriana
  • Caixa Callosa
  • Caixa Colonya
  • Caixa Guissona
  • Caixa Nules
  • Caixa Petrer
  •  Caixa Popular
  • Caixa Rural Vila-Real
  • Caixa Rural de Villar
  • Caixa Sant Vicent
  • Caixa Turís
  • Caixa Vilafamés
  • Caixa Vilavella
  • Caixa Xilxes
  •  CaixaBank,
  •  Caja Cheste
  •  Caja Laboral
  •  Caja Rural
  • Caja de Ingenieros
  • CajaSur
  • Cajamar
  •  Coinc
  • Cuenta Facto
  • Deutsche Bank
  • Deutsche Bank Empresas
  •  EVO Banco
  •  España Duero
  • Global Caja
  • ING Direct
  • Ibercaja
  •  Imaginbank
  • Kutxabank
  •  LiberBank
  •  Mediolanum
  •  N26
  • Novo Banco
  • Oficina Directa
  • OpenBank
  • RuralVia
  •  Santander
  •  Selfbank
  • Targobank
  • Triodos
  • UBS Bank
  • Unicaja
  • Renta4banco
  •  uno-e

El meu perfil

Com canvio la meva contrasenya

  1. Tanca la sessió a la teva aplicació Nomo
  2. Accedeix a la pàgina “Iniciar sesión” i prem “¿Olvidaste tu contrasenya?
  3. Introdueix l’email del teu compte de Nomo
  4. T’enviarem un enllaç per a que restableixis la teva contrasenya.

Com recupero la meva contrasenya?

  1. Accedeix a la pàgina “Iniciar sesión” i prem “¿Olvidaste tu contrasenya?
  2. Introdueix l’email del teu compte de Nomo
  3. T’enviarem un enllaç per a que restableixis la teva contrasenya.

Com elimino el meu compte de Nomo?

Per donar-te de baixa de Nomo pots eliminar el teu compte de manera ràpida i segura des de la mateixa App de Nomo. Per a iniciar el procés segueix aquests passos:

  • A la barra del menú inferior, accedeix a “más”.
  • Prem la icona de l’engranatge a la part superior dreta.
  • Prem sobre “Eliminar Cuenta” a la part inferior de la pantalla.
  • Confirma la petició
  • Elimina l’App del teu dispositiu.

Recorda que si has tancat sessió, hauràs de tornar a iniciar-la amb el teu usuari i contrasenya.

Si ho prefereixes, pots contactar amb el nostre equip de suport a través de ayuda@soportenomo.es o trucant al telèfon 936 253 153.

Seguretat

Estan les meves dades protegides?

Tota la teva informació és totalment privada. Nomo compleix amb la legislació de protecció de dades actual.

Tot i així, no ens conformem amb complir la llei. Nomo té certificats de seguretat per a que la informació que s’envia entre tu i el nostre servidor viatgi de manera xifrada i encriptada per a que ningú hi tingui accés.

Si elimino el meu compte a Nomo o desinstal·lo la App, què passa amb les meves dades?

En cas que ho sol·licitis, tota la teva informació serà eliminada del nostre sistema. Per exercir el teu dret, pots escriure a ayuda@soportenomo.es.

És segur agregar comptes bancaris?

Nomo només sol·licita les claus d’accés de la teva banca en línia. Amb elles, no es poden realitzar transferències, ni fer compres o altres operacions bancàries. Les teves dades personals i bancàries estan protegits pel Reglament General de Protecció de Dades d’àmbit europeu. Des de Nomo, tot i que visualitzis els teus moviments a l’App, mai podràs operar, fer transferències ni moure diners.