Sobre Nomo

Què és Nomo?

Nomo és una App per a autònoms que t’ajuda a organitzar les teves tasques administratives per a que puguis dedicar-te a fons a la teva activitat professional. Amb nomo pots capturar les teves despeses, crear les teves factures i preparar els teus impostos. Tot endreçat en un mateix lloc per a que puguis estalviar temps i esforç.

A qui va dirigit?

Nomo està pensat per a autònoms cansats de dedicar el seu temps a tasques administratives. Si el que vols és focalitzar-te en el teu negoci, aquesta és la teva App.

Per què existeix Nomo?

Nomo neix d’autònoms per a autònoms. Hem viscut els problemes de ser autònoms i venim a fer-te la vida més fàcil, per a que puguis dedicar-li temps a la teva feina.

Què diferencia a Nomo d’altres eines?

Nomo es preocupa del que t’amoïna a tu com autònom. Ens preocupem per tu i volem que la teva vida com autònom sigui el més senzilla possible. Per això t’ajudem a tenir el control total de les teves finances professionals.

Què puc fer amb Nomo?

Tenir el control sobre la teva situació financera. Nomo et permet capturar tots els teus tiquets i factures des del teu dispositiu mòbil o important-los des del correu electrònic. També pots afegir els teus ingressos per a tenir visió dels resultats de la teva activitat professional i poder saber el teu sou real. T’ajuden a que tinguis un control rigorós de la teva activitat per a que tinguis previsió precisa de l’IVA a liquidar a nivell mensual i anual.

Té algun cost?

Nomo és gratuït. Així de simple. Sense comissions ni lletra petita.

Vols ajudar-nos a millorar?

Pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del f​ormulari​ del nostre web. Estarem encantats d’escoltar els teus suggeriments.

Subscripció

Puc cancel·lar la meva subscripció quan vulgui?

Pots cancel·lar la teva subscripció en quan tu consideris accedint a la pantalla Perfil –> Subscripción –> Modifica tu cuenta –> Modificar Plan –> Cancelar Plan. Recorda que, al confirmar la cancel·lació, totes les teves dades seran eliminades i perdràs tota la informació emmagatzemada.

Puc canviar el pla en qualsevol moment?

Si necessites més informació sobre els nostres plans o canviar-lo, contacta amb nosaltres a través del xat o escriu-nos un email a ayuda@soportenomo.es. Si ho prefereixes, pots trucar-nos al 935 205 476 en horari de 10:00 – 19:00.

Quina és la política de cancel·lació?

Subscripcions mensuals. Si no estàs satisfet utilitzant Nomo durant la primera mensualitat, si us plau, contacta amb nosaltres per a estudiar el teu cas i trobar una solució.

Subscripcions anuals. Si no estàs satisfet utilitzant Nomo durant la primera mensualitat, si us plau, contacta amb nosaltres per a estudiar el teu cas i trobar una solució.

Renovació de les subscripcions. Per a que sigui més còmode, totes les subscripcions es renoven automàticament en cas que no s’hagi cancel·lat prèviament el pla.

Si tens més preguntes, pots escriure’ns a ajuda@soportenomo.es o a través del xat.

Excepció de política de devolucions. No acceptarem sol·licituds de devolucions d’usuaris als que haguem suspès el servei per haver incomplert algun dels nostres termes i condicions.

Hi ha permanència en algun dels plans?

Pots gaudir dels nostres plans sense cap tipus de permanència.

Hi ha algun tipus de descompte?

Has d’estar pendent de les nostres pushs i newsletters! Anirem informant de descomptes exclusius en aquests canals de comunicació. Activa les notificacions del teu mòbil i subscriu-te a la nostra newsletter.

Se m’ha bloquejat l’App. Què puc fer?

Si se t’ha bloquejat l’App, vol dir que el teu període de prova ha finalitzat. Clica sobre els plans per informar-te sobre els plans que oferim i els descomptes que tindràs. Escull el pla que més s’adapti a les teves necessitats! Si prefereixes informar-te amb més detall, escriu-nos al xat de Nomo o envia’ns un email a ayuda@soportenomo.es. També ens pots trucar al 935 205 476 en horari de 10:00 – 19:00.

Tinc algun avantatge amb els productes del Marketplace per estar en modalitat de pagament?

Al formar part de la comunitat Nomo, ja tens descomptes dels diferents productes i serveis que oferim al Marketplace. Si tens alguna pregunta, no dubtis en contactar amb l’equip de suport.

On puc consultar quin Pla de subscripció tinc contractat?

A l’apartat Perfil, t’apareixerà el pla al que estàs subscrit. Si et sorgeix algun dubte, contacta amb el nostre equip de suport.

Com sé quin dia es renova la meva subscripció?

Si accedeixes a Perfil, t’apareixerà la data prevista per a la renovació.

Existeix una data límit per a poder cancel·lar el Pla de subscripció contractat?

No existeix cap límit de data. Pots cancel·lar el teu pla contractat quan ho consideris. No obstant, si tens qualsevol dubte, abans de cancel·lar-ho posa’t en contacte amb el nostre equip de suport a través del email ayuda@soportenomo.es o a través del xat.

Quins mètodes de pagament existeixen per subscriure’s a Nomo?

Per a subscriure’t a Nomo hauràs d’introduir les dades de pagament associades a una targeta: titular, número de targeta, MM/AA i CVV.

Puc canviar la targeta de pagament associada a Nomo?

Per a modificar la targeta associada a Nomo, contacta amb el nostre equip de suport a través de l’email ayuda@soportenomo.es o bé ens pots trucar al 935 205 476 en horari de 10:00 – 19:00.

M’apareix un missatge d’error al meu número de targeta

Si estàs intentant subscriure’t a algun dels nostres Plans però t’apareix un missatge d’error al camp “Numero de tarjeta”. Si us plau, revisa-ho. Aquests són els errors més comuns:

  • Número de targeta no vàlid
  • Dades incorrectes: Mes/any caducat o CVV incorrecte
  • Targeta no vàlida
  • Error al processar el pagament

Si el problema persisteix, contacta amb nosaltres a través de l’email: ayuda@soportenomo.es o bé a través del xat.

Puc rebre una factura dels serveis contractats amb Nomo?

Si necessites un rebut de factura, contacta amb el nostre equip de suport via xat o email.

Necessito canviar les dades de facturació

Per a canviar les teves dades de facturació, contacta amb nosaltres per a que puguem donar-te suport.

Com sé que el codi de descompte de la promoció s’ha aplicat correctament?

Tan fàcil com veure al camp on has introduït el codi promocional aparegui un tick indicant que és correcte.

M’apareix un missatge d’error al codi de descompte introduït

Si al introduir el teu codi promocional et dóna error. Si us plau, revisa-ho. Els errors més freqüents són:

  • El codi de descompte ha expirat
  • El codi de descompte no és correcte
  • El codi de descompte ha estat utilitzat prèviament
  • Hi ha espais addicionals, errors amb els símbols o errors al escriure el nom del codi

Si ho has tornar a provar i segueix donant-te error, contacta amb nosaltres a través del xat o via email: ayuda@soportenomo.es

He sol·licitat que em truquin gratuïtament, però no he rebut la trucada. Què faig?

Si a les 48h no has rebut resposta, si us plau, escriu-nos a ayuda@soportenomo.es, a través del xat de Nomo o truca’ns al 935 205 476.

No puc tancar el meu llibre comptable perquè no tinc tots els comprovants pujats

Si tens alguna factura o ingrés que segueix digitalitzant-se i t’urgeix que el procés acabi, avisa’ns a través del xat o a través de l’email de suport per a que t’ajudem l’abans possible. Et recomanem descarregar el teu llibre comptable en format Excel amb tota la teva activitat professional per a assegurar-te que tens tota la informació.

M’he equivocat de telèfon al sol·licitar que em truquin gratuïtament. Puc canviar-lo?

Cap problema! Pots tornar a sol·licitar la trucada introduint un altre número de telèfon o bé, pots escriure’ns al xat explicant-nos el que t’ha passat.

Puc incloure la factura de Nomo com a despesa professional per a desgravar-mho?

És clar! Inclou-la com a despesa professional per a que pugui desgravar-te la part que et pertoca en cada presentació d’impostos.

Pla Estàndard

Quines funcionalitats s’inclouen al Pla Estàndard?

Amb el Pla Estàndard podràs gestionar la comptabilitat del teu negoci des de el mòbil. La subscripció inclou:

  • Estat del negoci en temps real
  • Digitalització i lectura automàtica de despeses i factures emeses
  • Crea els teus contactes i guarda’ls per associar-los a les teves factures quan les pugis manualment
  • Exportació del teu llibre comptable
  • Vincula el teu compte bancari professional a Nomo
  • Associa factures als moviments del teu compte bancari
  • Preveu la propera liquidació d’impostos
  • Controla el resultat net del teu negoci
  • Disponible en IOS / Android

Recorda que els nostres plans no tenen permanència. Volem que tinguis tota la informació de la teva activitat professional a l’App per a que puguis consultar-la sempre que ho necessitis.

Quin preu té el Pla Estàndard?

El preu del pla varia en funció de la modalitat de pagament que escullis.

Si esculls la opció de pagament mensual el preu és: 7,90€/mes + IVA.
Si esculls la opció de pagament anual, realitzaràs un sol pagament de 94,80€ + IVA amb un 20% de descompte de llançament.

El pagament únic cobreix 12 mesos de servei en Pla Estàndard.

Puc canviar la modalitat de pagament de mensual a anual i viceversa?

Si vols canviar la modalitat de pagament, contacta amb nosaltres a través de l’email ayuda@soportenomo.es, el xat o bé truca’ns al  935 205 476.

Quan s’activa la prova gratuïta del Pla Estàndard?

S’activa en quant et registres. A partir d’aquell moment disposes de 15 dies per a provar Nomo i gaudir de gestionar el teu negoci des del mòbil.

El període de prova gratuït també s’aplica al Pla Premium?

El període de prova gratuïta només aplica al Pla Estàndard. Per a gaudir del Pla Premium hauràs d’accedir a la App i subscriure’t al Pla amb la modalitat de pagament que prefereixis.

Què passa si tinc el Pla Estàndard de prova i vull tenir servei de gestoria?

En aquest cas, hauràs de posar-te en contacte amb nosaltres per a que puguem informar-te. Contacta’ns trucant al 935 205 476 o a través del xat de l’App.

Pla Premium

Quines funcionalitats s’inclouen al Pla Premium?

Amb el Pla Premium tindràs accés al servei de gestoria de Nomo amb la qual podràs tancar el trimestre presentant els impostos. Aquesta subscripció inclou les següents funcionalitats:

  • Gestió de la comptabilitat
  • Generació dels llibre comptables
  • Preparació i presentació dels teus impostos
  • Consultes il·limitades al nostre gestor
  • Traspàs gratuït de la teva antiga gestoria

A més, tots els serveis del Pla Estàndard també estan inclosos:

  • Estat del negoci en temps real
  • Digitalització i lectura automàtica de despeses i factures emeses
  • Crea els teus contactes i guarda’ls per associar-los a les teves factures quan les pugis manualment
  • Exportació del teu llibre comptable
  • Vincula el teu compte bancari professional a Nomo
  • Associa factures als moviments del teu compte bancari
  • Preveu la propera liquidació d’impostos
  • Controla el resultat net del teu negoci

Recorda que els nostres plans no tenen permanència. Volem que tinguis tota la informació de la teva activitat professional a l’App per a que puguis consultar-la sempre que ho necessitis.

Quin preu té el Pla Premium?

El preu del pla varia en funció de la modalitat de pagament que escullis.

Si esculls la opció de pagament mensual el preu és: 39,90€/mes + IVA.
Si esculls la opció de pagament anual, realitzaràs un sol pagament de 478,80€ +IVA  amb un 20% de descompte de llançament.

El pagament únic cobreix 12 mesos de servei en Pla Premium.

Puc canviar la modalitat de pagament de mensual a anual i viceversa?

Si vols canviar la modalitat de pagament, contacta amb nosaltres a través de l’email ayuda@soportenomo.es, el xat o bé truca’ns al  935 205 476.

Puc contactar amb el gestor sense contractar el Pla Premium?

Actualment només es possible accedir al servei de gestoria si estàs subscrit al Pla Premium.

El gestor pot donar-me d’alta o de baixa com autònom?

De moment, el gestor no podrà donar-te d’alta o de baixa com autònom.

Quina documentació he d’enviar al gestor per a iniciar el servei de gestoria?

Si presentaves tu els impostos o tenies una altra gestoria:

  • Model 036 o 037
  • DNI (fotografia del vers i l’anvers)
  • Impostos presentats en els últims dos trimestres precedents al trimestre actual
  • Llibre amb el registre de factures emeses
  • Llibre amb el registre de factures rebudes
  • IBAN on domiciliar els rebuts d’autònoms i els impostos a presentar

Si ets nou autònom i és la primera vegada que presentaràs els impostos:

  • DNI (fotografia del vers i l’anvers)
  • Domicili fiscal
  • Breu descripció de la activitat professional que desenvolupes
  • IBAN on domiciliar els rebuts d’autònoms i els impostos a presentar

Per què el gestor necessita que li enviï el meu IBAN?

El gestor demana l’IBAN del t eu compte corrent per a poder vincular el pagament de la liquidació d’impostos a un compte bancari. Et recomanem que sigui el compte que has vinculat a Nomo perquè així t’informarem si tens saldo suficient per a afrontar el pagament.

Com he de gestionar el traspàs des de la meva antiga gestoria al gestor de Nomo?

Si has contractat el Pla Premium però abans tenies gestoria, no t’amoïnis! Et fem el traspàs de manera totalment gratuïta. Només hauràs d’enviar al nostre gestor la següent informació:

  • Model 036 o 037
  • DNI (fotografia del vers i l’anvers)
  • Impostos presentats en els últims dos trimestres precedents al trimestre actual
  • Llibre amb el registre de factures emeses
  • Llibre amb el registre de factures rebudes
  • IBAN on domiciliar els rebuts d’autònoms i els impostos a presentar

Quin tipus de serveis ofereix el gestor?

El gestor de Nomo ofereix principalment dos serveis en relació a la teva comptabilitat.

D’una banda, dins del seu horari d’atenció al client està 100% disponible per a que puguis fer-li totes les consultes que vulguis sempre i quant, estiguin relacionades amb la teva activitat professional com autònom.

D’altra banda, s’encarrega de revisar els teus llibres comptables per a poder generar un esborrany de la teva presentació d’impostos per a que ho validis. Un cop estigui llest, ho presentarà.

Com puc contactar amb el gestor?

Per a contactar amb el gestor, hauràs d’estar subscrit al Pla Premium. D’aquesta manera tindràs accés a un email i telèfon exclusius per contactar amb ell o bé podràs fer-li les teves consultes a través del xat de l’App.

Quantes preguntes puc fer-li al gestor?

Pots enviar consultes al teu gestor de manera il·limitada sempre i quant, estiguin relacionades amb la teva comptabilitat i el teu negoci.

Quin tipus de preguntes puc fer-li al gestor?

Qualsevol pregunta de caire fiscal relacionada amb la teva activitat com autònom. Des de quan has de presentar els impostos fins a quin és l’estat de la teva comptabilitat.

El Pla Premium és gratuït el primer any per als usuaris de Nomo igual que el Pla Estàndard?

No, en el cas del Pla Premium t’hauràs de subscriure des de l’App de Nomo. Si tens dubtes sobre el Pla Premium, només has de contactar amb nosaltres a través del xat o bé a través del email: ayuda@soportenomo.es.

Amb quina antelació he de presentar la meva comptabilitat al gestor per a poder preparar els impostos?

En el mes de presentació d’impostos, tindràs fins el dia 10 per a presentar la comptabilitat i els llibres comptables del teu negoci al gestor. Tota documentació que no entri en el termini d’entrega no podrà ser comptabilitzat.

Si et trobes en aquesta situació, si us plau, envia’ns un email a ayuda@soportenomo.es

He d’enviar-li el llibre comptable generat per Nomo al gestor?

No pateixis! El teu llibre comptable li arribarà de manera automàtica al gestor. Assegura’t de tenir tota la activitat del teu negoci a Nomo el dia 10 de cada mes de tancament de trimestre.

Fins quin dia puc revisar i validar els models d’impostos generats pel gestor?

L’últim dia per a validar els esborranys dels models d’impostos que afecten a la teva activitat serà el dia 15 del mes de tancament de trimestre.

De qui és la responsabilitat de la presentació d’impostos?

Com autònom ets la persona responsable del contingut de la comptabilitat i de la presentació d’impostos. Sempre hauràs de revisar i validar l’esborrany.

A través de quins canals em contactarà el gestor?

El gestor en contactarà per la via que et sigui més còmode. Els canals disponibles són: telèfon, email o el xat de l’App. Tu esculls com comunicar-te amb el teu gestor.

El gestor m’avisarà quan hagi de revisar els impostos?

Sí, amb el gestor tindràs una comunicació totalment fluida. T’avisarem quan s’apropin les dates d’entrega amb anterioritat per a que tinguis temps de preparar tota la documentació.

Quina models presentarà el gestor?

El teu gestor presentarà els següents models:

  • Model 111: IRP trimestral autònoms
  • Model 115: Retenció de lloguers
  • Model 123: Retencions i ingressos al compte
  • Model 130: Pagament al compte de IRPF
  • Model 180: Resum anual de Retencions
  • Model 190: Resum anual IRPF
  • Model 193: Resum anual de Retencions
  • Model 303: Autoliquidació de l’IVA
  • Model 347: Declaració anual amb tercers
  • Model 349: Operacions intracomunitàries
  • Model 390: Resum anual de l’IVA

El gestor m’aconsellarà sobre quins impostos puc deduir-me o no segons la meva activitat?

El gestor revisarà la teva comptabilitat i l’analitzarà per a entendre quines despeses són les que pots incloure a la teva comptabilitat i llibres comptables. A partir d’aquí, et farà propostes sobre què es pot contemplar com a despesa a deduir.

Puc demanar-li al gestor altres tipus de gestions com la declaració de la renta?

Si tens dubtes sobre els serveis que et pot oferir el gestor, contacta amb nosaltres per a que t’ho puguem confirmar.

Quin horari d’atenció al client té el gestor?

Pots contactar amb el teu gestor tantes vegades com ho necessitis en horari de dilluns a dijous de 8.30 a 17.30h i els divendres de 8.30 a 14h.

Modificar Pla

Puc canviar de pla en qualsevol moment?

Exacte! Pots passar-te al Pla Estàndard o Premium segons les teves necessitats. Trobaràs aquesta opció clicant sobre: Perfil -> Subscripció -> Modifica el teu compte. Si vols més informació sobre les condicions dels canvis, escriu-nos un email a ayuda@soportenomo.es, obre el xat de Nomo o truca’ns al 935205476 per a que puguem donar-te suport.

No he rebut la confirmació de canvi de Pla de subscripció. Què he de fer?

Si no has rebut cap email de confirmació i t’has subscrit a un nou Pla o modalitat de pagament posa’t en contacte amb nosaltres via xat o escriu un correu a ayuda@soportenomo.es, o truca’ns al 935205476.

Què passa si canvio el Pla d'Estàndard a Premium?

Cancel·larem el teu Pla Estàndard actual i confirmarem al mateix moment la teva subscripció al Pla Premium. Per això, realitzarem un reemborsament en el moment del pagament amb els dies que et quedaven per consumir del Pla Estàndard i pagaràs el mes sencer de Pla Premium.

durant el canvi de pla m'ha fallat el pagament. Què puc fer?

Si t’ha fallat el pagament, posa’t en contacte amb nosaltres a través del xat, escriu-nos a ayuda@soportenomo.es, o truca’ns al 935205476 perquè puguem donar-te suport.

Com puc canviar del Pla Premium a l'Estàndard?

Podràs canviar-te del Pla Premium al Pla Estàndard quan ho necessitis. El Pla Estàndard es cobrarà quan el Pla Premium hagi finalitzat. Si tens qualsevol consulta, escriu-nos a través del xat o envia’ns un email a ayuda@soportenomo.es.

És necessari que torni a introduir la targeta per a canviar de modalitat?

No és necessari que introdueixis de nous les teves dades. El cobrament es realitzarà amb les dades de la targeta que vas introduir en el primer pagament.

Puc canviar la targeta associada al pagament de Nomo?

Si necessites canviar la targeta de pagament, contacta amb nosaltres a través del xat, escriu-nos a ayuda@soportenomo.es, o truca’ns al 935205476. Estarem encantats d’atendre’t!

Puc canviar la modalitat de pagamanet de mensual a anual?

Per descomptat! Per a això, has d’accedir al Perfil de l’app, entrar en “Modifica la teva subscripció” i seleccionar “Canviar a anual». Realitzarem un reemborsament amb els dies que et quedaven per consumir del Pla mensual, i pagaràs l’any sencer del Pla.

Té algun cost canviar de Pla?

Canviar de pla no té cap cost associat. Pots modificar la teva subscripció en el moment que ho necessitis sense pagar costos extra pel traspàs.

Afegir una despesa

Com afegeixo una despesa manualment?

  1. Al botó d’acció “+”del menú princial
  2. Selecciona “Afegir despesa”
  3. Escull la opció “Manualmente”
  4. Escull entre tiquet o factura de despesa i omple el formulari especificant totes les dades de la despesa
  5. Prem el botó “guardar”

Com afegeixo una despesa?

  1. Al botó d’acció “+”, selecciona “Afegir despesa” i escull entre tiquet o factura de despesa.
  2. Col·loca el justificant el més llis possible en una superfícies plana i amb bona llum per assegurar-te que la lectura sigui correcte.
  3. Fes una foto amb la càmera del mòbil plana sobre el justificant i assegura’t que la imatge estigui ben enfocada.
  4. T’avisarem quan haguem digitalitzat la despesa. El procés por trigar fins a un màxim de 24 hores.

O bé, si t’han enviat les factures de manera digital (jpg, png o pdf) pots enviar-nos-ho a la nostra bústia: gastos@nomo.es des de la direcció de correu electrònic amb la que t’hagis registrat. D’aquesta manera, serà més fàcil incloure totes les teves despeses.

¿Puc eliminar tiquets o factures?

Sí, encara que s’hagin digitalitzat correctament. Per a fer-ho, hauràs de prémer en la factura o el tiquet que vulguis eliminar i anar a la icona de la <<paperera>> que trobaràs a la part superior dreta.

Puc llençar els meus tiquets o factures de despeses?

Hisenda pot sol·licitar un tiquet o una factura durant els 5 anys següents a la seva presentació. Nomo guarda de manera segura una imatge del tiquet i de la factura amb el mateix valor que el tiquet o factura original. Tot i així, des de Nomo et recomanem que per seguretat guardis els teus tiquets i factures de despeses.

Apareix un missatge d'error després de pujar un comprobant

Si el missatge que t’apareix és: “S’ha produït un error, torna a intentar-ho, si us plau”, digitalitza el tiquet de nou, o pressiona el botó “provar”. Si el problema persisteix, posa’t en contacte amb nosaltres a través d’ ayuda@soportenomo.es

Per què és útil tenir les meves despeses a Nomo?

Nomo manté totes les teves despeses endreçades i ubicades en un únic lloc. Recorda que la AEAT pot demanar-te qualsevol despesa presentada durant 5 anys.
A més, podràs saber en temps real quina quantitat d’IVA hauràs de liquidar al final de cada trimestre. I si agregues els comptes bancaris del teu negoci, podrem avisar-te en quines despeses encara no has associat cap tiquet o factura de despesa.

Quina diferència hi ha entre una factura i un tiquet?

La factura és un document que s’expedeix a una empresa o autònom mentre que, el tiquet es dóna als particulars. En les factures ha de figurar la informació fiscal de l’emissor i la del receptor. És important tenir molt clara aquesta diferència ja que a nivell fiscal, per a deduir-nos l’IVA haurem de tenir factures, no ho podrem fer amb els tiquets!

Quines dades són obligatòries en una factura?

Per a que la factura tingui validesa de cara a Hisenda, ha d’incloure:

  • Numeració
  • Data d’emissió
  • Dades fiscals de l’emissor
  • Dades fiscals del receptor
  • Concepte
  • Tipus impositiu
  • Informació del registre mercantil (en cas de ser una empresa)

Com puc afegir un contacte?

Per a afegir un contacte, has de seleccionar la icona “+” de l’app i triar entre ingrés o despesa.
A continuació, hauràs d’introduir les dades del comprovant de manera manual. En cas que sigui una despesa, afegiràs un client; i en cas que sigui un ingrés, serà un proveïdor. En prémer damunt del camp “afegir contacte”, se’t carregarà una pantalla perquè puguis afegir-ho.
Només hauràs d’emplenar el formulari que es desplegarà que consta de:

  • Nom fiscal/empresa
  • NIF
  • Alias
  • Adreça
  • Correu electrònic del teu contacte

Una vegada ho tinguis tot llest, guarda’l.

Com puc diferenciar un client d'un proveïdor?

Si necessites afegir un proveïdor, l’hauràs d’afegir en pujar un ingrés a Nomo. En cas que vulguis afegir un client, hauràs de pujar una despesa. Recorda que per a guardar els teus contactes has d’afegir les teves factures de manera manual.

Quins beneficis obtinc?

Cada vegada que pugis les teves factures de manera manual a Nomo, podràs triar un contacte ja guardat per a associar-lo o crear un contacte nou. Ho tindràs tot sota control!

Puc modificar o eliminar contactes?

Si necessites modificar o eliminar contactes, posa’t en contacte amb nosaltres a través de l’email ayuda@soportenomo.es o mitjançant el xat.

Puc consultar els meus contactes des de Nomo?

Per a consultar els teus contactes has d’anar a l’apartat d’activitat i triar entre afegir una despesa o un ingrés. Una vegada dins, podràs consultar tots els teus contactes o afegir els que necessitis.

Afegir un ingrés

Com afegeixo un ingrés manualment?

  1. Al botó d’acció +, selecciona “Añadir Ingreso”
  2. Omple el formulari especificant totes les dades de l’ingrés
  3. Prem el botó “Guardar”.

Capturar un ingrés

  1. Al botó d’acció “+”, selecciona “Afegir ingrés” i escull la opció “amb càmera”.
  2. Col·loca el justificant el més llis possible en una superfícies plana i amb bona llum per assegurar-te que la lectura sigui correcte.
  3. Fes una foto amb la càmera del mòbil plana sobre el justificant i assegura’t que la imatge estigui ben enfocada.
  4. T’avisarem quan haguem digitalitzat la despesa. El procés por trigar fins a un màxim de 24 hores.

O bé, si disposes de les factures de manera digital (jpg, png o pdf) pots enviar-nos-ho a la nostra bústia: ingresos@nomo.es des de la direcció de correu electrònic amb la que t’hagis registrat. D’aquesta manera, serà més fàcil incloure totes les teves despeses.

Què he de fer si el lector de factures emeses no ha llegit bé el meu document?

Asegura’t que has seguit tots els passos pera digitalitzar de manera correcta la teva factura emesa. En el cas que el comprobant sigui “rebutjat”, pots eliminar-lo i tornar-lo a digitalitzar. Si tens qualsevol problema, pots escriure’ns a ayuda@soportenomo.es

Puc eliminar les factures emeses?

Sí, encara que s’hagin digitalitzat correctament. Per a fer-ho, hauràs de prémer en la factura que vulguis eliminar i anar a la icona de la <<paperera>> que trobaràs a la part superior dreta.

Puc llençar les meves factures d'ingressos?

Hisenda pot sol·licitar una factura durant els 5 anys següents a la seva presentació. Nomo guarda de manera segura una imatge de la factura amb el mateix valor que la factura original. Tot i així, des de Nomo et recomanem que per seguretat guardis les teves factures emeses.

Per què és útil tenir els meus ingressos a Nomo?

A partir dels teus ingressos i les teves despeses, Nomo calcula una previsió del impostos que et tocarà liquidar al final de cada trimestre. A més, podràs controlar la teva tesoreria i saber quin és l’estat de la teva salut financera.

És segur fer fotografies als meus ingressos?

No t’amoïnis, tota la teva informació és totalment privada. Nomo té certificats de seguretat per a que la informació que enviïs al nostre servidor viatgi de manera xifrada per a que ningú hi pugui accedir.

Quines dades són obligatòries en una factura emesa?

Per a que la factura tingui validesa de cara a Hisenda, ha d’incloure:

  • Numeració
  • Data d’emissió
  • Dades fiscals de l’emissor
  • Dades fiscals del receptor
  • Concepte
  • Tipus impositiu
  • Informació del registre mercantil (en cas de ser una empresa)

Impostos

Quins impostos preveu Nomo?

Nomo mostra en temps real l’IVA que hauràs de liquidar en la presentació trimestral del model 303 i a més, et recordarà la presentació anual del model 390. Amb Nomo s’endreça i es prepara sense esforç tota la documentació necessària per a aquests models.

Com envio les meves despeses al meu gestor?

  1. Accedeix a la secció de “Gastos” de la aplicació
  2. Des de la barra superior, selecciona la opció “Exportar”. Podràs exportar les despeses del trimestre o l’any que seleccionis.
  3. T’enviarem al teu correu un arxiu en format .csv amb tots els detalls de les teves despeses per a que ho puguis compartir amb el teu gestor.

Què és l'IVA?

És un impost que grava el consum i, sempre que en una operació d’adquisició de béns o serveis intervinguin un empresari o un professional. A Nomo l’anomenem IVA A LIQUIDAR.

Què és l'IRPF?

És l’impost sobre les persones físiques, és a dir, un impost sobre els beneficis dels treballadors. L’IRPF s’aplica directament a les factures que s’emeten. A Nomo l’anomenem IRPF A LIQUIDAR.

Compte Expansió Negocis de Nomo by Banc Sabadell

On puc contractar aquest producte?

Banc Sabadell ofereix el Compte Expansió Negocis, el compte amb les millors condicions que ajuda a que el teu negoci segueixi creixent dia a dia.

Quins avantatges té el Compte Expansió Negocis?

El compte Expansió Negocis de Nomo by Banc Sabadell, s’adapta totalment a les necessitats del teu negoci. Aquestes son els avantatges que ofereix:

  • Compte corrent professional sense costos d’administració ni de manteniment
  • Targetes de dèbit o crèdit gratuïtes. Zero costos d’emissió i manteniment
  • Transferències gratuïtes. Tant nacionals com a països de l’EEE en €
  • TPV per a que els teus clients realitzin pagaments
  • Accés preferent a finançament

Té algun cost el Compte Expansió Negocis?

El compte Expansió Negocis no té cap comissió d’administració ni de manteniment. La targeta associada tampoc tindrà cap cost d’emissió ni de manteniment. Si vols informar-te de tots els detalls, consulta aquest enllaç.

El Compte Expansió Negocis té altres serveis preferents?

Existeixen altres serveis com Autorenting, Plans de pensions, Protecció Responsabilitat Civil, Pòlisses de crèdit, Assegurances de protecció per a Comerços i Oficines etc. Informa-te’n aquí.

Existeixen requisits per a mantenir es condicions del Compte Expansió Negocis?

Les condicions del Compte Expansió Negocis es mantindran sempre i quan es compleixin els requisits establerts al contracte. Per obtenir més informació, clica aquí.

Puc contractar més d’un compte professional?

Des de Nomo et recomanem que ho consultis amb el gestor del Banc Sabadell amb el que has obert el Compte Expansió Negocis. Si encara no disposes del compte, informa-te’n en aquest enllaç.

Quantes targetes puc tenir amb el Compte Expansió Negocis?

El Compte Expansió Negocis inclou una targeta de dèbit o crèdit gratuïta per titular o autoritzat del compte, sense comissió d’emissió ni de manteniment.

Què és el TPV de Nomo by Banc Sabadell?

Els teus clients podran realitzar pagament de qualsevol import amb el TPV Banc Sabadell.

  • TPV gratuït per comerç. Els TPV addicionals tindran una comissió de manteniment de 3 euros al mes
  • Estalvi en devolució de canvis i control de caixa
  • Tarifa plana mensual amb la millor solució per micro pagaments: cada mes pagaràs la mateixa quota, sempre i quan no s’excedeixi de la facturació anual establerta
  • Percentatge de comissió per operació: operació del 0,40% i amb 0 euros de comissió per manteniment els primers 6 mesos
  • Instal·lació del TPV i servei tècnic les 24 hores

És important vincular el Compte Expansió Negocis a Nomo?

Recomanem que vinculis el teu Compte Expansió Negocis a Nomo per a que puguis visualitzar l’estat de la teva tresoreria en temps real.

Com puc obrir el Compte Expansió Negocis de Nomo by Banc Sabadell?

A la pantalla principal de l’App de Nomo, trobaràs tota la informació necessària per a que puguis obrir el teu Compte Expansió Negocis. Des d’allà, podràs omplir les teves dades per a que un gestor del Banc Sabadell es posi en contacte amb tu i puguis obrir el teu compte professional. Accedeix a més informació fent clic aquí.

Puc operar des de Nomo amb el Compte Expansió Negocis?

El Compte Expansió Negocis és independent de Nomo, pel que des de la nostra App no podràs operar amb el teu Compte Expansió Negocis. La vinculació d’aquest compte professional a Nomo únicament et permetrà visualitzar el salari net i els teus moviments bancaris per a que hi puguis associar comprovants. No t’amoïnis, totes les teves dades estan encriptades. No guardem cap contrasenya ni dada bancaria, ja que la tecnologia d’agregació bancaria està protegida per les lleis vigents de protecció de dades.

Existeix alguna promoció que estigui vigent?

Si obres el teu Compte Expansió Negocis abans del 31/12/2019, podràs gaudir de 6 mesos sense necessitat de realitzar cap ingrés mínim al compte. Consulta tots els detalls aquí

Apartat “Actividad”

Quina informació s'inclou a l'apartat ``Actividad``?

En aquest apartat podràs visualitzar i consultar totes les teves despeses i ingressos afegits a Nomo. A més, s’inclou el llistat de moviments pendents perquè puguis revisar l’estat d’aquells que estan en procés de digitalització. Recorda també que, si cliques al l icona de la fletxa a la part superior dreta, podràs descarregar tota l’activitat en un arxiu per enviar al teu gestor.

Quins beneficis té l'apartat ``Actividad``?

Tindràs controlat el teu negoci al 100% tenint en un únic lloc tots els comprovants que has afegit a Nomo, ordenats per trimestres. T’apareixerà el llistat total de despeses i ingressos.

Què puc fer si m'apareixen documents pendents?

Primer de tot, revisa el motiu que apareix just sota el comprovant. Et recomanem veure quin és l’error i eliminar el justificant en el cas que estigui en mal estat.
Els casos més habituals són els següents:

  • Duplicat. El comprovant ja s’ha digitalitzat anteriorment. Pots eliminar l’anterior i digitalitzar de nou, o bé mantenir el primer.
  • Error de lectura. El document no es llegeix bé, no hi ha prou qualitat en la imatge, o no has enfocat bé la fotografia. Assegura’t d’enfocar bé la càmera del mòbil i presentar el document sobre una superfície plana.
  • No és un comprovant. El justificant no té el format adequat per ser reconegut com tiquet o factura.

Apartat “Tu cuenta”

Quina informació s'inclou a l'apartat ``Tu cuenta``?

Al vincular teu compte bancari a Nomo, t’apareixerà el saldo actual del compte professional i el llistat dels moviments bancaris. Associa comprovants de despesa o ingrés (factures emeses per tu) a cadascuna de les transaccions. D’aquesta manera, tindràs tota la paperassa assignada a cada càrrec del teu compte. Si fas swipe lateral en el moviment seleccionat, podràs deixar la transacció com llegida.

Quines ventatges té la secció ``Tu cuenta``?

L’objectiu de sincronitzar el teu compte bancari a Nomo és que puguis tenir sota control tot el relacionat amb la teva activitat: el teu compte bancari amb les despeses i ingressos. Presentar els teus impostos serà molt més fàcil.

Per què hi ha moviments que apareixen sobre un fons gris?

Si tens moviments sobre un fons gris, vol dir que encara no has associat el comprovant corresponent. Si no vols passar-lo a activitat, pots fer swipe per deixar-ho com llegit. Quan afegeixis les despeses o ingressos corresponents a cada transacció, passaran a tenir un fons blanc.

Com vinculo el meu compte a Nomo?

Vincular el teu compte bancari a Nomo és molt senzill. Només has d’anar a l’apartat <<Tu cuenta bancaria>> dins del teu perfil i a la pantalla on apareixen els bancs, seleccionar el teu banc i introduir les credencials d’accés a la teva banca online a Nomo. Et recomanem fer-ho amb wifi per a assegurar una conexió òptima i ràpida.

Recorda que actualment només pots vincular un compte bancari a Nomo. Et recomanem que sigui el que facis servir habitualment per a la teva activitat professional.

Què puc fer si no tinc compte bancari professional?

En cas que encara no tinguis un compte bancari professional, o estiguis pensant en fer un canvi, t’oferim el Compte Expansió Negocis de Nomo by BS. Clica aquí per a més informació.

Què vol dir disponible?

Si has procedit a vincular el teu compte bancari, és a dir, has autoritzat a Nomo a connectar amb el teu compte del banc, et mostrarem els diners dels que disposes per a que puguis tenir la tresoreria del teu negoci controlada i puguis visualitzar el teu saldo a Nomo.

Per què no em deixa vincular el meu compte?

Si no pots vincular el teu compte, pot ser degut a dues causes:

  • L’aplicació està fallant en aquests moments. Si us plau, indica’ns quin banc estàs intentant agregar i intentarem solucionar el problema l’abans possible.
  • El nostre proveïdor no accepta totes les entitats bancàries, per tant, podria ser que el compte que estàs intentant vincular sigui una entitat bancaria no disponible.

En ambdós casos, posa’t en contacte amb nosaltres a ayuda@soportenomo.es per a que puguem ajudar-te.

Per què no em deixa vincular el meu compte?

Actualment disposem de les següents entitats bancàries:

  • Abanca
  • ActivoBank
  • Andbank
  • Arquia
  • BBVA
  • BMN
  • Banca March
  • Banca Pueyo
  • Banco Caminos
  • Banco Pichincha
  • Banco Popular
  • Banco Sabadell
  • Bankia
  • Bankinter
  • Bankoa
  • CCM
  • Caixa Albalat
  • Caixa Alginet
  • Caixa Almenara
  • Caixa Alqueries
  •  Caixa Altea
  • Caixa Burriana
  • Caixa Callosa
  • Caixa Colonya
  • Caixa Guissona
  • Caixa Nules
  • Caixa Petrer
  •  Caixa Popular
  • Caixa Rural Vila-Real
  • Caixa Rural de Villar
  • Caixa Sant Vicent
  • Caixa Turís
  • Caixa Vilafamés
  • Caixa Vilavella
  • Caixa Xilxes
  •  CaixaBank,
  •  Caja Cheste
  •  Caja Laboral
  •  Caja Rural
  • Caja de Ingenieros
  • CajaSur
  • Cajamar
  •  Coinc
  • Cuenta Facto
  • Deutsche Bank
  • Deutsche Bank Empresas
  •  EVO Banco
  •  España Duero
  • Global Caja
  • ING Direct
  • Ibercaja
  •  Imaginbank
  • Kutxabank
  •  LiberBank
  •  Mediolanum
  •  N26
  • Novo Banco
  • Oficina Directa
  • OpenBank
  • RuralVia
  •  Santander
  •  Selfbank
  • Targobank
  • Triodos
  • UBS Bank
  • Unicaja
  • Renta4banco
  •  uno-e

El meu perfil

Com canvio la meva contrasenya

  1. Tanca la sessió a la teva aplicació Nomo
  2. Accedeix a la pàgina “Iniciar sesión” i prem “¿Olvidaste tu contrasenya?
  3. Introdueix l’email del teu compte de Nomo
  4. T’enviarem un enllaç per a que restableixis la teva contrasenya.

Com recupero la meva contrasenya?

  1. Accedeix a la pàgina “Iniciar sesión” i prem “¿Olvidaste tu contrasenya?
  2. Introdueix l’email del teu compte de Nomo
  3. T’enviarem un enllaç per a que restableixis la teva contrasenya.

Com elimino el meu compte de Nomo?

Per donar-te de baixa de Nomo pots eliminar el teu compte de manera ràpida i segura des de la mateixa App de Nomo. Per a iniciar el procés segueix aquests passos:

  • A la barra del menú inferior, accedeix a “más”.
  • Prem la icona de l’engranatge a la part superior dreta.
  • Prem sobre “Eliminar Cuenta” a la part inferior de la pantalla.
  • Confirma la petició
  • Elimina l’App del teu dispositiu.

Recorda que si has tancat sessió, hauràs de tornar a iniciar-la amb el teu usuari i contrasenya.

Si ho prefereixes, pots contactar amb el nostre equip de suport a través de ayuda@soportenomo.es o trucant al telèfon 936 253 153.

Seguretat

Estan les meves dades protegides?

Les teves dades estan 100% protegides. Nomo realitza còpies de seguretat constantment per a que la teva informació pugui estar sempre disponible. A més, els nostres servidors emmagatzemen les teves dades amb la última tecnologia per a fer les còpies de seguretat al més alt nivell.

La informació que introdueixo és confidencial?

Totes les dades que introdueixis a Nomo són confidencials i complim amb la normativa europea de protecció de dades. Per a l’únic que es pot fer servir la informació és per millorar el producte i donar-te suport sempre que ho necessitis.

Puc fer còpies de seguretat?

Actualment no disposem d’una opció per a que puguis realitzar còpies de seguretat. De totes maneres, les teves dades estan guardats de manera segura.

És segur agregar comptes bancaris?

Nomo només sol·licita les claus d’accés de la teva banca en línia. Amb elles, no es poden realitzar transferències, ni fer compres o altres operacions bancàries. Les teves dades personals i bancàries estan protegits pel Reglament General de Protecció de Dades d’àmbit europeu. Des de Nomo, tot i que visualitzis els teus moviments a l’App, mai podràs operar, fer transferències ni moure diners.

Si elimino el meu compte a Nomo o desinstal·lo la App, què passa amb les meves dades?

En cas que ho sol·licitis, tota la teva informació serà eliminada del nostre sistema. Per exercir el teu dret, pots escriure a ayuda@soportenomo.es.

Puc importar dades d’un altre programa?

A Nomo treballem dia a dia perquè optimitzis al màxim el teu temps i tinguis menys càrregues administratives. De moment, pots importar comprovants en format PDF, png i jpg i enviar-los als nostres correus: gastos@buzon.nomo.es i ingresos@buzon.nomo.es via email.

A més, pots descarregar el teu llibre comptable en format Excel amb tota la teva activitat professional introduïda per compartir-la amb qui vulguis.

És segura la passarel·la de pagament de Nomo?

És totalment segura i tota la informació sensible està encriptada. Compleix amb tots els requisits necessaris (Normativa PCI – DSS actualitzada i protocol 3D Secure).